POLITYKA PRYWATNOŚCI PLATFORMY FUNDACJA  „Z POKORĄ DLA ZWIERZĄT” 

  1. Postanowienia wstępne 

Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników platformy internetowej https://zpokoradlazwierzat.pl/ (dalej, jako Platforma).  

Użytkownikiem Platformy jest każda osoba korzystająca z funkcjonalności Platformy, tj. osoby fizyczne działające w imieniu własnym lub innych podmiotów (osób prawnych lub innych jednostek organizacyjnych).  

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) (dalej, jako RODO).  

  1. Kto przetwarza Twoje dane?  
  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Fundacja z Pokorą dla Zwierząt. 

ZAJEZIERZE 29, gmina Gniewkowo, 88-140, powiat Inowrocławski, województwo Kujawsko-Pomorskie, biuro@zpokoradlazwierzat.pl. 

  1. W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzane są Twoje dane?  

Twoje dane osobowe przetwarzane są w jednym lub większej ilości wskazanych poniżej celów:  

  1. W celu zawarcia, wykonania oraz obsługi umowy darowizny, w tym również w zakresie realizowania prawnych obowiązków Administratora w zakresie księgowym oraz podatkowym, rozwiązywania problemów w związku z realizacją darowizn (w tym reklamacji) wysłania podziękowania zrealizowania darowizny za pośrednictwem Platformy – tj. na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), w celu zrealizowania umowy darowizny (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w celu realizowania prawnie uzasadnionych obowiązków Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);  
  1. W celu zawarcia, wykonywania oraz obsługi umowy zakupu „cegiełki”, w tym w również w zakresie realizowania prawnych obowiązków Administratora w zakresie księgowym oraz podatkowym, rozwiązywania problemów w związku z realizacją umowy (w tym reklamacji) – tj. na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), w celu zrealizowania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w celu realizowania prawnie uzasadnionych obowiązków Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);  
  1. W celu nawiązania kontaktu przez Użytkownika z Administratorem, za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem: https://zpokoradlazwierzat.pl/kontakt/ – na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) oraz w celu podjęcia działań (nawiązanie kontaktu) na żądanie Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO); 
  1. W celu zgłoszenia przez Użytkownika chęci otrzymywania newsletterów od Administratora – na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,  
  1. W celu złożenia wniosku o przyjęcie do grona podopiecznych Administratora za pośrednictwem adresu e-mail znajdującego się pod adresem: https://zpokoradlazwierzat.pl/kontakt/, w celu zawarcia umowy o przyjęcie do grona podopiecznych Administratora oraz obsługi umowy o udzielenie wsparcia za pośrednictwem Fundacji, w tym w zakresie księgowym oraz podatkowym, a także w celu publikacji danych osobowych w informacji dotyczącej zbiórki na rzecz danej osoby  – tj. na podstawie zgody podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO oraz, w zakresie danych wrażliwych – art. 9 ust. 2 lit. a) RODO), w celu zrealizowania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w celu realizowania prawnie uzasadnionych obowiązków Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). 
  1. Jakie dane przetwarzamy?  

Administrator przetwarza następujące dane osobowe:  

  1. W przypadku celu określonego w pkt. III.1: imię, nazwisko, adres e-mail, a także dane niezbędne do zrealizowania płatności, 
  1. W przypadku celu określonego w pkt. III.2: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane korespondencyjne, dane niezbędne do zrealizowania płatności;  
  1. W przypadku celu określonego w pkt. III.3: imię i nazwisko, ewentualnie inne dane wskazane samodzielnie przez Użytkownika w formularzu kontaktowym,  
  1. W przypadku celu określonego w pkt. III.4.: adres e-mail,  
  1. W przypadku celu określonego w pkt. III.5.: dane osobowe wymagane do przekazania na podstawie adresu e-mail pod adresem https://zpokoradlazwierzat.pl/kontakt/ w tym w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, numer PESEL, nr dowodu osobistego, wizerunek (fotografie) – wszystkie dane dot. osoby, której wsparcie ma dotyczyć oraz, w przypadku, w którym w imieniu osoby, której wsparcie ma dotyczyć działa pełnomocnik lub opiekun – także ww. dane dot. tej osoby; dane wrażliwe, tj.: informacje o stanie zdrowia, w tym również zawarte w dokumentacji medycznej; informacje o stanie majątkowym oraz rodzinnym; inne informacje wskazane dobrowolnie przez osobę, której dane dotyczą lub jej pełnomocnika/opiekuna w formularzu. 
  1. Przez jaki czas przetwarzamy Twoje dane?  
  1. Dane osobowe przetwarzane w celu określonym w pkt. III. 1, III. 2, III.5 przetwarzane są przez okres obowiązywania danej umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu danej umowy lub przez okres, przez który Administrator zobowiązywany jest do przechowywania danych osobowych na podstawie odrębnych, powszechnie obowiązujących przepisów prawa – zależnie od tego, który termin upłynie później.  
  1. Dane osobowe przetwarzane w celu określonym w pkt. III.3 przetwarzane są przez okres realizowania działań wskazanych w formularzu kontaktowych oraz, zależnie o charakteru podejmowanych działań – przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu podjętych działań lub przez okres, przez który Administrator zobowiązywany jest do przechowywania danych osobowych na podstawie odrębnych, powszechnie obowiązujących przepisów prawa – zależnie od tego, który termin upłynie później.  
  1. Dane osobowe przetwarzane w celu określonym w pkt. III.4 przetwarzane są do momentu cofnięcia przez Użytkownika zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, jednakże nie dłużej niż przez okres 10 lat od dnia wyrażenia zgody.  
  1. Komu przekazujemy Twoje dane? 
  1. Twoje dane osobowe mogą być przekazywane osobom trzecim bezpośrednio uczestniczącym w utrzymywaniu Platformy lub realizowaniu na Twoją rzecz umów lub innych działań, takich jak: kancelarie prawne, biura księgowe oraz podatkowe, dostawcy usług informatycznych (m.in. hosting), stali współpracownicy – przy czym każdorazowo Administrator gwarantuje, że dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu określonym w niniejszej Polityce.  
  1. Jakie prawa Ci przysługują? 

Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo: 

a) dostępudo danych – uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy jej dane osobowe są przetwarzane. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO); 

b) do otrzymania kopii danych – uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO); 

c) do sprostowania – żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO); 

d) do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO); 

e) do ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy: 

  • osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych, 
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania, 
  • Administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, 
  • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą; 

f) do sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas Administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO). 

2. Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać. 

3. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, Warszawa. 

  1. Pliki cookies 
  1. Administrator nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. 
  1. Pliki cookies (tzw. “ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Platformy. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 
  1. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Klienta pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator. 
  1. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: 

a) dostosowania zawartości stron internetowych Platformy do preferencji Klienta oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Klienta i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; 

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 

c) utrzymanie sesji Klienta. 

  1. W ramach Platformy stosowane są następujące rodzaje plików cookies: 

a) “sesyjne” (session cookies) oraz “stałe” (persistent cookies). Cookies “sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). “Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta; 

b) “niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Platformy, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Platformy; 

c) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Platformy; 

d) “wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Platformy; 

e) “funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające “zapamiętanie” wybranych przez Klienta ustawień i personalizację interfejsu Klienta, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Klient, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; 

f) “reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Klientom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. 

  1. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Klienta. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 
  1. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Platformy.