POLITYKA PRYWATNOŚCI PLATFORMY FUNDACJA „Z POKORĄ DLA ZWIERZĄT”
- Postanowienia wstępne
Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników platformy internetowej https://zpokoradlazwierzat.pl/ (dalej, jako Platforma).
Użytkownikiem Platformy jest każda osoba korzystająca z funkcjonalności Platformy, tj. osoby fizyczne działające w imieniu własnym lub innych podmiotów (osób prawnych lub innych jednostek organizacyjnych).
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) (dalej, jako RODO).
- Kto przetwarza Twoje dane?
- Administratorem Twoich danych osobowych jest Fundacja z Pokorą dla Zwierząt.
ZAJEZIERZE 29, gmina Gniewkowo, 88-140, powiat Inowrocławski, województwo Kujawsko-Pomorskie, biuro@zpokoradlazwierzat.pl.
- W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzane są Twoje dane?
Twoje dane osobowe przetwarzane są w jednym lub większej ilości wskazanych poniżej celów:
- W celu zawarcia, wykonania oraz obsługi umowy darowizny, w tym również w zakresie realizowania prawnych obowiązków Administratora w zakresie księgowym oraz podatkowym, rozwiązywania problemów w związku z realizacją darowizn (w tym reklamacji) wysłania podziękowania zrealizowania darowizny za pośrednictwem Platformy – tj. na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), w celu zrealizowania umowy darowizny (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w celu realizowania prawnie uzasadnionych obowiązków Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- W celu zawarcia, wykonywania oraz obsługi umowy zakupu „cegiełki”, w tym w również w zakresie realizowania prawnych obowiązków Administratora w zakresie księgowym oraz podatkowym, rozwiązywania problemów w związku z realizacją umowy (w tym reklamacji) – tj. na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), w celu zrealizowania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w celu realizowania prawnie uzasadnionych obowiązków Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- W celu nawiązania kontaktu przez Użytkownika z Administratorem, za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem: https://zpokoradlazwierzat.pl/kontakt/ – na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) oraz w celu podjęcia działań (nawiązanie kontaktu) na żądanie Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
- W celu zgłoszenia przez Użytkownika chęci otrzymywania newsletterów od Administratora – na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- W celu złożenia wniosku o przyjęcie do grona podopiecznych Administratora za pośrednictwem adresu e-mail znajdującego się pod adresem: https://zpokoradlazwierzat.pl/kontakt/, w celu zawarcia umowy o przyjęcie do grona podopiecznych Administratora oraz obsługi umowy o udzielenie wsparcia za pośrednictwem Fundacji, w tym w zakresie księgowym oraz podatkowym, a także w celu publikacji danych osobowych w informacji dotyczącej zbiórki na rzecz danej osoby – tj. na podstawie zgody podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO oraz, w zakresie danych wrażliwych – art. 9 ust. 2 lit. a) RODO), w celu zrealizowania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w celu realizowania prawnie uzasadnionych obowiązków Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Jakie dane przetwarzamy?
Administrator przetwarza następujące dane osobowe:
- W przypadku celu określonego w pkt. III.1: imię, nazwisko, adres e-mail, a także dane niezbędne do zrealizowania płatności,
- W przypadku celu określonego w pkt. III.2: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane korespondencyjne, dane niezbędne do zrealizowania płatności;
- W przypadku celu określonego w pkt. III.3: imię i nazwisko, ewentualnie inne dane wskazane samodzielnie przez Użytkownika w formularzu kontaktowym,
- W przypadku celu określonego w pkt. III.4.: adres e-mail,
- W przypadku celu określonego w pkt. III.5.: dane osobowe wymagane do przekazania na podstawie adresu e-mail pod adresem https://zpokoradlazwierzat.pl/kontakt/ w tym w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, numer PESEL, nr dowodu osobistego, wizerunek (fotografie) – wszystkie dane dot. osoby, której wsparcie ma dotyczyć oraz, w przypadku, w którym w imieniu osoby, której wsparcie ma dotyczyć działa pełnomocnik lub opiekun – także ww. dane dot. tej osoby; dane wrażliwe, tj.: informacje o stanie zdrowia, w tym również zawarte w dokumentacji medycznej; informacje o stanie majątkowym oraz rodzinnym; inne informacje wskazane dobrowolnie przez osobę, której dane dotyczą lub jej pełnomocnika/opiekuna w formularzu.
- Przez jaki czas przetwarzamy Twoje dane?
- Dane osobowe przetwarzane w celu określonym w pkt. III. 1, III. 2, III.5 przetwarzane są przez okres obowiązywania danej umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu danej umowy lub przez okres, przez który Administrator zobowiązywany jest do przechowywania danych osobowych na podstawie odrębnych, powszechnie obowiązujących przepisów prawa – zależnie od tego, który termin upłynie później.
- Dane osobowe przetwarzane w celu określonym w pkt. III.3 przetwarzane są przez okres realizowania działań wskazanych w formularzu kontaktowych oraz, zależnie o charakteru podejmowanych działań – przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu podjętych działań lub przez okres, przez który Administrator zobowiązywany jest do przechowywania danych osobowych na podstawie odrębnych, powszechnie obowiązujących przepisów prawa – zależnie od tego, który termin upłynie później.
- Dane osobowe przetwarzane w celu określonym w pkt. III.4 przetwarzane są do momentu cofnięcia przez Użytkownika zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, jednakże nie dłużej niż przez okres 10 lat od dnia wyrażenia zgody.
- Komu przekazujemy Twoje dane?
- Twoje dane osobowe mogą być przekazywane osobom trzecim bezpośrednio uczestniczącym w utrzymywaniu Platformy lub realizowaniu na Twoją rzecz umów lub innych działań, takich jak: kancelarie prawne, biura księgowe oraz podatkowe, dostawcy usług informatycznych (m.in. hosting), stali współpracownicy – przy czym każdorazowo Administrator gwarantuje, że dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu określonym w niniejszej Polityce.
- Jakie prawa Ci przysługują?
Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
a) dostępu do danych – uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy jej dane osobowe są przetwarzane. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);
b) do otrzymania kopii danych – uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);
c) do sprostowania – żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);
d) do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO);
e) do ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:
- osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
- Administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
f) do sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas Administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO).
2. Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
3. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, Warszawa.
- Pliki cookies
- Administrator nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki cookies (tzw. “ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Platformy. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Klienta pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych Platformy do preferencji Klienta oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Klienta i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Klienta.
- W ramach Platformy stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
a) “sesyjne” (session cookies) oraz “stałe” (persistent cookies). Cookies “sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). “Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta;
b) “niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Platformy, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Platformy;
c) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Platformy;
d) “wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Platformy;
e) “funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające “zapamiętanie” wybranych przez Klienta ustawień i personalizację interfejsu Klienta, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Klient, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
f) “reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Klientom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Klienta. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Platformy.